Generelle vilkår for Multihandel.no

Innlegging av kjøpsordre

Det er kun personer som har fylt 18 år som kan handle på Multihandel.no. Innlagt kjøpsordre er bindende. Falsk ordreinnleggelse eller budgivning vil bli politianmeldt. Forsøk på svindel, dokumentforfalskning og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt.

Ordrerutiner

Alle ordrer behandles fortløpende. Når din ordre er sendt vil du motta e-mail fra Multihandel.no med en ordrebekreftelse.

Frakt og Levering

Multihandel.no leverer kun varer i Norge. Varen du kjøper på Multihandel.no blir levert med Posten , og du vil få tilsendt en e-post når varen blir sendt fra oss.

Multihandel.no har en leveringstid fra 1-5 arbeidsdager avhengig av produkt og hvor i landet man bor (for tilbehør kan det forekomme noe lengre leveringstid). Dersom varen har en lenger leveringstid vil det være merket på produktsiden.

Vareinformasjon

Multihandel.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte opplysninger. Likevel kan vi få feil informasjon fra våre underleverandører. Multihandel.no tar derfor forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som framkommer på denne internettsiden. Alle tilbud gjelder såfremt varesortimentet er tilgjengelig på Multihandel.no. Vi forbeholder oss retten til å endre produktsortimentet, tilgjengelighet og pris dersom vi har mottatt feilaktig informasjon fra våre underleverandører. Videre tar Multihandel.no forbehold om ikke innkommende varer og tekniske feil.

Betaling Bankoverfering

Informasjon om angrerett.

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven via e-post ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven: 

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp(hos oss er dette PC-er som blir tilpasset etter kundenes ønsker), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 150,- til komplett for behandling av saken. 

Reklamasjoner på grunn av feil ved varen: Det gis full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle produkter. Etter hovedregelen er det 2 års reklamasjonsrett på alle varer. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Eventuelle garantier fra leverandører kommer i tillegg og ikke i stedet for din reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Multihandel.no tar forbehold om driftsstans forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje. Multihandel.no tar videre forbehold om uriktige priser som følge av tekniske problemer, inkludert men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje.

Reparasjon

Hvis det gjelder defekt utstyr som trenger reparasjon, både garantitilfeller og vanlige reparasjoner, vil vår kundeservice redegjøre for hvordan du skal gå frem.

Produsenters og leverandørers rettigheter i kjøpsloven

Kjøpsloven gir produsent eller leverandør rett til å velge om de vil bytte produktet eller reparere det. Produktet må da bli reparert innen rimelig tid og reparasjonen må ikke være slik at den forringer produktets verdi. Leverandører har krav på å få produktet inn til vurdering. Det er leverandør eller produsent som må bevise at produktet holder mål eller at feilen skyldes unaturlig slitasje eller feil bruk dersom en reklamasjon skal avvises. Dersom produsent eller leverandør ikke greier å få reparert eller byttet produktet innen rimelig tid, kan man kreve å få kjøpet hevet. Feilen ved en reklamasjon skal ligge i produktet. Feilen skal ha oppstått med bakgrunn i feil som var der da produktet ble produsert eller kjøpt av kunden. En feil som oppstår og som klart kan føres tilbake til feil bruk, mangel på vedlikehold eller som skyldes slitasje vil ikke bli erstattet.

Bank-/Kredittkort Visa og Mastercard

Hos oss kan du trygt og enkelt betale ved hjelp av ditt VISA eller Mastercard som er utstedt av en norsk bank. Tast inn kredittkortnummeret, utløpsdato som er på kortets forside. Deretter taster du inn verifiseringskoden (CVV2) som du finner på kortets bakside.
CVV2 er de tre tallene på baksiden av kortet, enten i eller til høyre for signaturfeltet.Ved betaling med bankkort reserveres kun beløpet på din konto. Ved eventuell avbestilling kan vi enkelt fjerne reservasjonen og frigjøre pengene på din konto innen et par virkedager. I det ordren effektureres av oss trekkes pengene fra din konto.

Alle oppgavene håndteres med et meget sikkert, globalt krypteringssystem fremstilt av VISA og Mastercard som gjør at ingen utenforstående kan se dine kortoppgaver. Du kan derfor handle trygt og sikkert med ditt bankkort hos oss.

Observer at vi dessverre ikke kan motta bankkort utstedt av utenlandsk bank ved bestilling i vår nettbutikk

Fraktkostnader

Multihandel.no belaster frakt etter transportørens vanlige satser. Prisen varierer avhengig av fraktmåten du velger og vekt/volum på bestillingen. Estimert fraktpris vises nederst i handlevognen, og du ser også fraktprisen for ulike fraktmåter på din bestilling i kassen. Det er ingen skjulte kostnader når du handler hos Multihandel.no

FRAKTMÅTER

Ved bestilling kan du velge mellom flere ulike fraktmåter. Vi benytter oss av følgende leveringsmåter og har Posten som leverandør

• Servicepakke – Bestillinger som veier inntil 35 kg kan bestilles etter leveringsmåten Servicepakke. Det innebærer at leveransen ankommer ditt Postkontor. Det kan være f.eks. en lokal Rimi butikk i ditt nærmiljø. Melding om ankommet pakke sendes mottakerens postadresse. Pakken hentes hos Postkontoret/Post i Butikk, eller kjøres ut via Landpostbud.

• På Døren – For bestillinger som veier inntil 35 kg kan du også velge leveransemåten På døren innom visse områder. Dette innebærer at du får din bestilling levert hjem til deg på hverdager mellom kl. 17.00-21.00. OBS! Posten leverer uten å kontakte deg først. Om du ikke er tilstede ved utkjøringstidspunktet legger de igjen en hentemelding til deg. Du kan da kontakte Posten for en ny dato for utkjøring. Du når dem på tlf. 810 00 710

Hent i SANDEFJORD
Pick-up-Point i Sandefjord
har følgende åpningstider:

Mandag – fredag: kl 08-18
Lørdag og søndag: stengt

Ordre som legges før kl 12:00 kan normalt hentes samme dag.